Városlista
2026. június 8, hétfő - Medárd

Hírek

2011. November 23. 15:47, szerda | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A túl sok és a kevés só is árthat a szívnek

A túl sok és a kevés só is árthat a szívnek

Annak ellenére, hogy napjainkban a túl sok só fogyasztása okozza a legtöbb problémát, a kutatók felhívják a figyelmet arra, hogy egyes esetekben a túl kevés só is egészségügyi gondokat okozhat.

Elmondásuk szerint ugyanis a cukorbetegek és a szívbetegek esetében a só megvonása majdnem olyan veszélyes lehet, mint a sófogyasztás túlzásba vitele.

Jelenleg naponta az emberek akár 6000-7000 milligramm sót is elfogyasztanak, ami az ajánlott mennyiség (3000 milligramm) kétszerese. A szakemberek szerint ezt a hatalmas mennyiséget mindenképpen csökkenteni kellene, aki azonban már most is betartja a normál határértéket, az ne csökkentse tovább a sóadagját - írja a Journal of the American Medical Association.

Ezt támasztják alá a legújabb kutatások is, amelyek során olyan embereket vizsgáltak, akik az ajánlottnál több vagy kevesebb sót fogyasztottak. A túl sok só az adatok szerint növelte a szívbetegségek, a stroke, a szívinfarktus és a szívelégtelenség miatti halálozás esélyét. Ugyanakkor a túl kevés só elfogyasztása is növelte annak az esélyét, hogy valaki szívelégtelenségben vagy szívbetegségben haljon meg.

A szakértők szerint utóbbi jelenség oka, hogy a ma élő lakosság már alapvetően nagyobb eséllyel lesz szívbeteg, mint a korábbi generációk, éppen ezért óvatosan kell bánni a sómegvonással is. Különösen azoknak kell odafigyelniük a normál sóbevitelre, akik szívbetegek, vesebetegek, cukorbetegek vagy túl magas a vérnyomásuk.

OrientPress Hírügynökség

Címkék: kutatók, , szív

Ezek érdekelhetnek még

2026. Június 08. 07:03, hétfő | Belföld

Szimpátiatüntetést tartottak a lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett Budapesten

Szimpátiatüntetést tartottak a Magyar Péter miniszterelnök által lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett vasárnap Budapesten, a Sándor-palotánál.

2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld

Munkaerőhiánytól tartanak a vendégmunkások alkalmazásának szigorítása kapcsán

A gazdaság növekedési kilátásainak romlásától tartanak szakmai szervezetek a vendégmunkások munkavállalási lehetőségeinek szigorítása miatt

2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld

Kármán András: bizalmat kapott Magyarország és a jelenlegi gazdaságpolitikai irány a három nagy hitelminősítőtől

Bizalmat kapott Magyarország és ezzel a jelenlegi költségvetési, gazdaságpolitikai irány is

2026. Június 07. 13:00, vasárnap | Belföld

Lannert Judit: az iskolai autonómia erősítésére és gyermekközpontú közoktatási irányításra van szükség

Az iskolai autonómia erősítésére, valamint főleg a gyermekközpontúságra és a kompetenciákra fókuszáló közoktatási irányítás létrehozására van szükség