Hírek
2011. November 12. 07:16, szombat |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Így csökkenthető a rák kockázata
Ételeink rosttartalmának növelése csökkentheti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát – idézte brit kutatók megállapítását a BBC hírportálja.
A londoni Imperial College kutatói 25 korábbi tanulmány adatainak elemzésével úgy találták, hogy a napi rostbevitel 10 grammal való emelése 10 százalékkal csökkenti a bélrák kockázatát, ugyanakkor a gyümölcsökre és a zöldségekre ez a csökkentő hatás nem bizonyult érvényesnek.
A The British Medical Journal (BMJ) című orvosi folyóiratban ismertetett elemzéshez összesen 2 millió ember bevonásával készült tanulmányok adatait tekintették át. Rákmegelőző hatásúnak találták a teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret, a barna rizst, a gabonából készült pelyheket (zabpehely, kukoricapehely) és kásákat.
Dagfinn Aune kutatásvezető, az Imperial College London biostatisztikusa szerint az eredmények egyenes arányosságot mutattak az elfogyasztott étkezési rost mennyisége és a vastagbélrák kockázatának csökkenése között. Eredményeik szerint azoknál, akiknek étrendjébe napi 90 gramm teljes értékű gabonát iktattak, 20 százalékkal csökkent a rák kockázata. A gyümölcsökben és zöldségekben lévő rostokkal kapcsolatban azonban nem sikerült ilyen összefüggést kimutatniuk a kutatóknak.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 08. 09:00, hétfő | Belföld
A miniszterelnök és az oktatási miniszter is köszöntötte a pedagógusokat
A pedagógusokat köszöntötte Magyar Péter miniszterelnök és Lannert Judit oktatási és gyermekügyi miniszter vasárnap.
2026. Június 08. 07:03, hétfő | Belföld
Szimpátiatüntetést tartottak a lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett Budapesten
Szimpátiatüntetést tartottak a Magyar Péter miniszterelnök által lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett vasárnap Budapesten, a Sándor-palotánál.
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Munkaerőhiánytól tartanak a vendégmunkások alkalmazásának szigorítása kapcsán
A gazdaság növekedési kilátásainak romlásától tartanak szakmai szervezetek a vendégmunkások munkavállalási lehetőségeinek szigorítása miatt
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Kármán András: bizalmat kapott Magyarország és a jelenlegi gazdaságpolitikai irány a három nagy hitelminősítőtől
Bizalmat kapott Magyarország és ezzel a jelenlegi költségvetési, gazdaságpolitikai irány is
