Városlista
2026. június 8, hétfő - Medárd

Hírek

2018. Július 10. 07:16, kedd | Életmód
Forrás: mti - fotó: pixabay

Jobb alvók azok a babák, akik korábban kapnak szilárd táplálékot

Jobb alvók azok a babák, akik korábban kapnak szilárd táplálékot

Jobban alszanak azok a babák, akiknél már a harmadik hónapban megkezdik a hozzátáplálást, tehát az anyatej mellett szilárd táplálékot is kapnak - olvasható a BBC honlapján.

A JAMA Pediatrics tudományos lapban hétfőn megjelent tanulmány szerzői szerint pozitív hatása van az anyára és a babára is, ha hat hónapnál korábban kap szilárd táplálékot a csecsemő: a kicsik kevesebb alvásproblémával fognak küzdeni, és javul az anyák életminősége is. A jelenlegi hivatalos álláspont azt javasolja, hogy a babák életük első hat hónapjában kapjanak kizárólag anyatejet.

A londoni King's College és a St. George's University munkatársai kutatásukhoz 1303 babát figyeltek meg hároméves korukig, két csoportra osztva. Az egyik csoportban a babák az első hat hónapon át csakis anyatejjel táplálkoztak, a másik csoportban három hónapos kortól szilárd táplálékot is kaptak. A szülők ezután online kérdőívet töltöttek ki minden hónapban a baba 12 hónapos koráig, majd minden 3. hónapban hároméves koráig.

A tanulmány szerint az anyatejet és szilárd táplálékot is fogyasztó babák hosszabban aludtak, ritkábban ébredtek fel és jóval kevesebb alvási problémával küzdöttek, mint azok, akiket kizárólag anyatejjel tápláltak hat hónapon át.

A két csoport közötti különbség a hatodik hónapban érte el a csúcsot, amikor a hozzátáplált csoport babái átlagosan éjszakánként negyedórával aludtak többet, és jóval ritkábban ébredtek fel - éjszakánként átlagosan 1,74 alkalommal a kettővel szemben.

„Mivel a babák alvása közvetlenül hat a szülők életminőségére, egy kis fejlődésnek is hatalmas előnyei lehetnek” – véli Michael Perkins, a St. Georges University munkatársa, a tanulmány társszerzője.

A brit állami egészségügyi szolgálat (NHS) és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) jelenleg azt javasolja, hogy a szilárd ételekkel való ismerkedés a babák hat hónapos kora körül kezdődjön, ezek az irányvonalak azonban jelenleg felülvizsgálat alatt vannak.

Egy 2010-es felmérés szerint a hivatalos ajánlás ellenére a brit anyák 75 százaléka öt hónapos kor előtt kezdi a hozzátáplálást, és egynegyedük (26 százalék) a baba gyakori éjszakai ébredését jelöli meg döntése okaként.

Címkék: étel, alvás, baba

Ezek érdekelhetnek még

2026. Június 07. 12:00, vasárnap | Életmód

Medvetámadásban meghalt egy 34 éves erdélyi férfi

Medvetámadás halálos áldozata lett szombaton egy fiatalember az erdélyi Küküllőprod (Prod) falu bejáratánál - közölte az Agerpres hírügynökség.

2026. Június 06. 14:00, szombat | Életmód

Megkezdődött a balatoni kompkikötők felújítása, a közlekedés zavartalan

Megkezdődött a balatoni kompkikötők komplex felújítása, a 6 milliárd forint hazai forrásból 2027 végéig elkészülő kiemelt állami beruházás munkálatai alatt a kompközlekedés zavartalan

2026. Június 05. 12:00, péntek | Életmód

Európa egyik legnagyobb civil dróngyártó központja jöhet létre Szentendrén

Európa egyik legnagyobb civil dróngyártó központját alapozza meg az ABZ Innovation Kft. Szentendrén mintegy 2,7 milliárd forintos beruházással - mondta az ABZ Drone Kft. ügyvezetője.

2026. Június 04. 16:00, csütörtök | Életmód

Zorán: ötven éve szólóban, ritkaságok lemezen

Ötven évvel ezelőtt írt először dalokat Zoránnak Presser Gábor, gyakorlatilag ezzel indult a népszerű előadó szólópályafutása.