Hírek
2011. Szeptember 28. 07:41, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress
Kávéval megelőzhető a depresszió?
Friss kutatások szerint rendszeres kávéfogyasztással csökkenthető a depresszió kialakulásának esélye.
A tudósok megfigyelései szerint ugyanis azok a nők, akik napi két csészénél többet fogyasztanak el az italból, kevésbé hajlamosak a mentális problémára.
Egyelőre a kutatók előtt sem teljesen világos, hogy mi lehet az oka annak, hogy a kávéfogyasztás csökkenti a depresszió kialakulásának esélyét. Többen arra gyanakodnak, hogy a koffein megváltoztat egyes kémiai folyamatokat az agyban - a koffeinmentes kávé ugyanis nem bír ezzel a jótékony hatással - írja az Archives of Internal Medicine.
A tanulmányban összesen 50 000 amerikai ápolónő vett részt, közülük 2600-nál alakult ki depresszió a vizsgálatok ideje alatt. A megfigyelések szerint legkevésbé azok voltak hajlamosak a mentális problémára, akik minden nap kettőnél több csésze kávét ittak meg. Akik koffeinmentes kávét ittak, vagy megelégedtek egyetlen csészével, azoknál nem volt megfigyelhető a jótékony hatás.
A felmérések szerint 2-3 csésze fekete ital 15 százalékkal, 4 csésze kávé pedig már 20 százalékkal csökkentheti a depresszió kockázatát. A kávézással azonban sajnos sok egyéb rossz szokás is szorosan összekapcsolódik: ezek a nők gyakran dohányoznak, rendszeresen fogyasztanak alkoholt, és hajlamosabbak a magas vérnyomásra is.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Munkaerőhiánytól tartanak a vendégmunkások alkalmazásának szigorítása kapcsán
A gazdaság növekedési kilátásainak romlásától tartanak szakmai szervezetek a vendégmunkások munkavállalási lehetőségeinek szigorítása miatt
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Kármán András: bizalmat kapott Magyarország és a jelenlegi gazdaságpolitikai irány a három nagy hitelminősítőtől
Bizalmat kapott Magyarország és ezzel a jelenlegi költségvetési, gazdaságpolitikai irány is
2026. Június 07. 13:00, vasárnap | Belföld
Lannert Judit: az iskolai autonómia erősítésére és gyermekközpontú közoktatási irányításra van szükség
Az iskolai autonómia erősítésére, valamint főleg a gyermekközpontúságra és a kompetenciákra fókuszáló közoktatási irányítás létrehozására van szükség
2026. Június 07. 11:00, vasárnap | Belföld
Hegyi Zsolt: június 20-án indul a nyári főszezoni balatoni menetrend
Június 20-án indul, és a MÁV elektronikus rendszereiben hamarosan elérhető lesz a nyári főszezoni balatoni menetrend - jelentette be a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalára szombaton feltöltött videójában.
