Hírek
2011. December 30. 08:12, péntek |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Megfelelő étrenddel élesebb lehet az időskori agy
Jobb teljesítményt nyújtottak a mentális teszteken azok az idős emberek, akiknek vérében nagyobb volt bizonyos vitaminok és az omega-3 zsírsavak szintje – állapították meg tanulmányukban amerikai kutatók.
Az Oregoni Állami Egyetem munkatársai vizsgálatukba száznégy idős, átlagosan 87 éves embert vontak be, akiket nem egyszerűen kikérdeztek étrendjükről, de vérükben mérték is a különböző vitaminok és tápanyagok koncentrációját a megfelelő biomarkerek segítségével. A résztvevőkkel kognitív teszteket is végeztek, ezekkel mérték fel szellemi teljesítményüket. Kiderült, hogy a B-, C-, D- és E-vitamin, valamint a telítetlen zsírsavak magasabb szintje pozitív hatással volt a teszteredményekre.
Az elemzéshez összesen harminc különböző biomarker vérszintjét mérték, és 42 résztvevő agyáról MRI-felvételt is készítettek, hogy megállapítsák agytérfogatukat. Az elemzés szerint a kor és a végzettség is befolyásolta az elért szellemi teljesítményt, ám 17 százalékkal hozzájárult a pontszámok változatosságához a biomarkerek által mutatott tápanyag-ellátottság, és 37 százalékkal az agytérfogatban lévő különbségek is.
A tanulmányt a Neurology című szakfolyóiratban tették közzé.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 08. 07:03, hétfő | Belföld
Szimpátiatüntetést tartottak a lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett Budapesten
Szimpátiatüntetést tartottak a Magyar Péter miniszterelnök által lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett vasárnap Budapesten, a Sándor-palotánál.
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Kármán András: bizalmat kapott Magyarország és a jelenlegi gazdaságpolitikai irány a három nagy hitelminősítőtől
Bizalmat kapott Magyarország és ezzel a jelenlegi költségvetési, gazdaságpolitikai irány is
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Munkaerőhiánytól tartanak a vendégmunkások alkalmazásának szigorítása kapcsán
A gazdaság növekedési kilátásainak romlásától tartanak szakmai szervezetek a vendégmunkások munkavállalási lehetőségeinek szigorítása miatt
2026. Június 07. 13:00, vasárnap | Belföld
Lannert Judit: az iskolai autonómia erősítésére és gyermekközpontú közoktatási irányításra van szükség
Az iskolai autonómia erősítésére, valamint főleg a gyermekközpontúságra és a kompetenciákra fókuszáló közoktatási irányítás létrehozására van szükség
