Hírek
2011. Szeptember 01. 14:42, csütörtök |
Belföld
Forrás: HáziPatika.com
Tea vagy víz? Egyre megy
A legújabb kutatások szerint napi 4-6 bögre tea elfogyasztása legalább annyira alkalmas a szervezet hidratálására, mint egy liter víz.
Ez ellentmond annak az elképzelésnek, mely szerint a teafogyasztás dehidratálja a szervezetet a tea koffeintartalma miatt. A mostani kutatás során a tudósok nem találtak a teafogyasztással összefüggő kedvezőtlen élettani hatást.
A brit klinikai kutatásban 21 önkéntest kértek meg, hogy egy 12 órás periódus alatt négyóránként igyanak meg vagy egy bögre (240 ml) teát, vagy ugyanennyi tiszta, meleg vizet. A teába 20 ml félzsíros tejet is tehettek az önkéntesek, cukrot azonban nem.
A tesztet ezután megismételték hat bögre teával, ami körülbelül másfél liter tiszta víznek felel meg, hogy megvizsgálhassák a teafogyasztás élettani hatásait.
A tesztnapokon az önkénteseknek tartózkodniuk kellett a testedzéstől és a koffeines termékek, valamint az alkohol fogyasztásától. A kutatók rendszeres időközönként vérmintákat vettek, hogy figyelemmel kísérhessék a szervezet hidratáltságát.
"A tea úgy tűnik, nagyon is alkalmas arra, hogy hidratáljuk szervezetünket, ezen kívül a legtöbb teafajta flavonoidokban gazdag, ami egy erős antioxidáns és csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyeit" - nyilatkozta dr. Carrie Ruxton étkezési tanácsadó.
A kutatás részletes leírása a British Journal of Nutrition című szaklapban olvasható.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 08. 09:00, hétfő | Belföld
A miniszterelnök és az oktatási miniszter is köszöntötte a pedagógusokat
A pedagógusokat köszöntötte Magyar Péter miniszterelnök és Lannert Judit oktatási és gyermekügyi miniszter vasárnap.
2026. Június 08. 07:03, hétfő | Belföld
Szimpátiatüntetést tartottak a lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett Budapesten
Szimpátiatüntetést tartottak a Magyar Péter miniszterelnök által lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett vasárnap Budapesten, a Sándor-palotánál.
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Munkaerőhiánytól tartanak a vendégmunkások alkalmazásának szigorítása kapcsán
A gazdaság növekedési kilátásainak romlásától tartanak szakmai szervezetek a vendégmunkások munkavállalási lehetőségeinek szigorítása miatt
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Kármán András: bizalmat kapott Magyarország és a jelenlegi gazdaságpolitikai irány a három nagy hitelminősítőtől
Bizalmat kapott Magyarország és ezzel a jelenlegi költségvetési, gazdaságpolitikai irány is
