Hírek
2012. Február 06. 13:57, hétfő |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Tovább maradhat szellemileg friss, ha ezt issza
A rendszeresen zöld teát fogyasztó idős emberek tovább maradnak szellemileg frissek és önellátásra alkalmasak – állapították meg csaknem 14 ezer ember bevonásával készült tanulmányukban japán kutatók.
A zöld tea antioxidáns anyagokat tartalmaz, amelyek megvédik a sejteket azoktól a károsodásoktól, amelyek betegségekhez vezethetnek. Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban közzétett tanulmányhoz mintegy 14 ezer 65 évesnél idősebb embert követtek nyomon Japánban három éven keresztül. Az eredmények értékeléséből kiderült, hogy a legtöbb teát fogyasztóknál volt a legkisebb valószínűsége annak, hogy időközben magatehetetlenné váltak, nem voltak képesek ellátni önmagukat.
Azok csoportjában, akik naponta átlagosan egy csésze zöld teánál kevesebbet ittak, az emberek 13 százaléka vált a követés időtartama alatt képtelenné önmaga ellátására, míg azok között, akik naponta öt csészényit elfogyasztottak, csupán 7 százalék volt ez az arány.
A tanulmány szerzői ugyanakkor hangsúlyozták, hogy az eredmény vélhetően nem kizárólag a zöld teának köszönhető. Az adatok elemzése azt mutatta, hogy a több zöld teát ivó emberek körében nagyobb arányban fordult elő az általában egészségesnek tartott étrend követése is, ők több halat, zöldséget és gyümölcsöt ettek, valamint ritkábban dohányoztak.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 08. 07:03, hétfő | Belföld
Szimpátiatüntetést tartottak a lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett Budapesten
Szimpátiatüntetést tartottak a Magyar Péter miniszterelnök által lemondásra felszólított közjogi méltóságok és állami intézményvezetők mellett vasárnap Budapesten, a Sándor-palotánál.
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Munkaerőhiánytól tartanak a vendégmunkások alkalmazásának szigorítása kapcsán
A gazdaság növekedési kilátásainak romlásától tartanak szakmai szervezetek a vendégmunkások munkavállalási lehetőségeinek szigorítása miatt
2026. Június 07. 16:00, vasárnap | Belföld
Kármán András: bizalmat kapott Magyarország és a jelenlegi gazdaságpolitikai irány a három nagy hitelminősítőtől
Bizalmat kapott Magyarország és ezzel a jelenlegi költségvetési, gazdaságpolitikai irány is
2026. Június 07. 13:00, vasárnap | Belföld
Lannert Judit: az iskolai autonómia erősítésére és gyermekközpontú közoktatási irányításra van szükség
Az iskolai autonómia erősítésére, valamint főleg a gyermekközpontúságra és a kompetenciákra fókuszáló közoktatási irányítás létrehozására van szükség
